דילוג לתוכן הראשי

השריפה בכרמל ואסון אטובוס צוערי המשטרה - עפ"י פרשת השבוע "מקץ".


אסון השרפה בכרמל התרחש בין התאריכים: 2-5.12.2010, בעיצומו של חג החנוכה, שהוא תחילת עונת החורף עונת הגשמים והקור, אך בפועל, היה מזג האוויר חם באופן קיצוני, הייתה בצורת, שגרמה להתייבשות הצומח בכרמל, וכתוצאה מכך, הייתה השרפה כבר ביומה הראשון, לאסון הכבד בתולדות המדינה.

מבקר המדינה פתח בחקירה, אך יש דברים שהמבקר לא יוכל לבדוק, אלה הדברים שאביא כאן כחומר למחשבה ולחשבון נפש.

בשבת של אסון השרפה בכרמל, קראו בבית הכנסת את פרשת "מקץ":


להלן פסוקים מתוך הפרשה:
"...ועתה שלח, קבץ אלי את כל ישראל אל הר הכרמל ...וישלח ...ויקבץ את הנביאים אל הר הכרמל ...ותיפול אש יהוה ותאכל את העולה ואת העצים ואת האבנים ואת העפר ואת המים... וירא כל העם ויפלו על פניהם ויאמרו יהוה הוא האלוהים... והשמים התקדרו עבים ורוח, ויהי... גשם גדול...".
פסוקים אלה בפרשה, זעזעו את כל מי שבקי בפרשה זו, בהבינם את כוחם הנבואי בהקשר לאסון השרפה בכרמל, ומאחר שהשבת חלה במהלך ימי חג החנוכה, בו מציינים נס שאירע לעם היהודי בימים ההם בזמן הזה, הוחלט לא לקרוא בשבת הזו את הפסוקים שמנבאים רעות, ובמקומם קראו את הפטרת "רני ושמחי בת ציון", אך זה לא מנע מהנבואה הרעה שבפרשת "מקץ" מלהתממש אחד לאחד.


בפרשה - אלוהים מבהיר אש בכרמל לאחר תקופת בצורת ארוכה שהמיט על הארץ בשל התפשטות עבודת האלילים
באסון השרפה בכרמל - פורצת אש גדולה לאחר תקופת בצורת ארוכה, שגרמה להתייבשות הצומח בכרמל, מה שגרם להתפשטות השרפה במהירות בזק.
בפרשה - אליהו הנביא מאשים את פשע עבודת האלילים כגורם לבצורת על הארץ, והוא מבקש להוכיח לעיני כל העם את אפסות האלילים לעומת כוחו הכל יכול של האלוהים.
מהו פשע עבודת האלילים בעת הזאת, שהמיט עלינו את הבצורת תקופה כה ארוכה, שגרמה לאסון השרפה בכרמל, אשר רק לאחר שגבתה קורבנות קשים בנפש וכילתה את הכרמל, ירד גשם גדול והשרפה כובתה.
אני יותר ממאמינה, כי הרדיפה אחר צבירת הון בדרכים נוכליות, תוך נישול קורבנות תמימים וחסרי ישע מרכושם, חליבתם וחיסולם, סגידה עיוורת לכוח הכסף, לפשע השטני שהוא "תעשיית הרצח", הם עבודת האלילים בת זמננו? 
בפרשה - אלוהים שולח אש, ששורפת את כל הר הכרמל, ורק לאחר שהשרפה מכלה את הכל... השמים התקדרו עבים ורוח, וירד... גשם גדול.
באסון השרפה בכרמל - במהלך כל ימי השרפה בכרמל, הבצורת לא נשברת, ולא יורדים גם לא טיפות מים, למרות שזה הזמן לגשם... ורק לאחר שהאש כילתה הכלוגם גבתה קורבנות קשים בנפש, רק אז... השמים התקדרו עבים ורוח וירד... וירד גשם גדול...

צפו בסרטון מצמרר זה, המתעד את השעות הראשונות של השרפה... מתוך האש עולה עמוד עשן שחור מדהים בסימטריותו, שבקצהו דמוי אצבע מוכיחה, וכעת צפו בסרטון הזה, בו נראית דמות עולה מתוך האש.

ולהלן עובדה מצמררת נוספת:
44 הוא מספר סך כל הנרות שאנו מדליקים בחג חנוכה.
44 הוא גם מספר סך כל הקורבנות שנספו באסון השרפה בכרמל. ז"ל.
גם זכרו של אודי רם (רחמים) יהי ברוך... שנרצח באכזריות בשיטת הפלה מבניין גבוה, לאחר שמשפחתו האשימה של הקצינה אהובה תומר ובן זוגה דני רוזן בגניבת כספיו, תוך ניצול מצבו הנפשי הקשה, ויהיה ברוך גם זכרם של כל הנרצחים התמימים של "תעשיית הרצח".

פשע   דוחה   שפע


במלאת שנה לאסון הכרמל, כתב רשף דוד וענונו, שהוא, ראש מדור מניעת דליקות ודובר שירותי כבאות והצלה חדרה,  את המאמר: "...קטנות האדם מול איתני הטבע...", ולהלן קטע מעדותו:
"...אני חוזר לאותו יום שבו ראיתי איך סופת האש, איך מפלצת האש האכזרית, שינתה כיוון ללא שום סימנים מוקדמים, נעה במהירות עצומה, דילגה על רכסים שלמים עם להבות בגובה של 50 מטרים וכילתה את היער ואת החורש הטבעי כאילו היו שלף בשדה קוצים. בתוך פחות משלוש דקות, גמאה האש מרחק של 1,500 מטרים ולא עצרה גם לאחר ששרפה את שמונת הבתים בפאה הדרומית של קיבוץ בית אורן. עמדתי משתומם. מעולם לא ראיתי מחזה כזה...".


במאמרו: "הערות למשמעותה של פרשת המבול", כותב פרופסור דב לנדאו"...לפעמים קיים לכאורה, פער בין חטא האדם לעונש המוטל עליו...".


 ...בסוף פרשת מקץהעם נוטש את עבודת האלילים לאחר שחזה בפלא הגדול, ושב לעבודת האלוהים.


וזו תמצית עבודת האלוהים:
"...אל תרצח!... אל תסייע לרצח!... אל  תחריש נוכח מעשי רצח והתעללות באדם חסר ישע!... אל תחמוד את אשר שייך לאחר!... ובעיקר, אל תעשה לאחר מה שאינך רוצה שיעשו לך!...".


ויש עוד...
לפני השרפה נכנסו צוהרי השב"ס לבית כנסת שנבואת האש חרוטה עליו: "...והנה הסנה בוער באש והסנה איננו אכל...". 
צפו בסרטון: נבואות בתוך הלהבות - מצמרר.



אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם, בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם.

תגובות

  1. להלן תגובת הקוראים ש.פ. שנשלחה לתיבת הדאר שלי בקפה דה-מארקר, ובחרתי לפרסמה ברשומה זו, מאחר וקטעים מרשומה זו צוטטו באתר של הקוראים ש.פ:

    מלכה יקירתי,
    קראתי קצת באתר שלך.
    את אמיצה מאוד, מאוד !
    שמרי נפשך - שמרי חייך !!!!!!!
    ש.פ.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סרטונים ופרסומים ששופכים אור על רצח רבין.

פעילות הוועדה הציבורית ע"ש   אדיר ז'ק ז"ל ,  לחקר רצח רבין . האתר של הוועדה הציבורית לחקר רצח רבין תביעת הוועדה הציבורית לחקר רצח רבין, נגד "ידיעות אחרונות" בגין הוצאת לשון הרע שיחה עם רותי איזיקוביץ מהוועדה לחקר רצח רבין ז"ל יגאל עמיר לא רצח את רבין - סרטון המבוסס על מאמר של רותי איזיקוביץ . לפני 16 שנה, תוכננה התנגשות בראש הממשלה יצחק רבין פרופ' אריה זריצקי - לא יתכן שיגאל עמיר רצח את רבין  - חלק א' פרופ' אריה זריצקי - לא יתכן שיגאל עמיר רצח את רבין - חלק ב' שאלות רבות הקשורות לרצח רבין התחקירים של נפתלי גליקסברג, אריק ברנשטיין ונורית קידר תיק לא סגור - רצח רבין 1 תיק לא סגור - רצח רבין 2 תיק לא סגור - רצח רבין 3 תיק לא סגור - רצח רבין 4 תיק לא סגור - רצח רבין 5 תיק לא סגור - רצח רבין 6 תיק לא סגור - רצח רבין 7 תיק לא סגור - רצח רבין 8 תיק לא סגור - רצח רבין 9 תיק לא סגור - רצח רבין 10 התחקירים של החוקר והמרצה: מר נתן גפן רצח רבין - מהתנקשות מבוימת לרצח ממוסד 1 רצח רבין - מהתנקשות מבוימת לרצח ממוסד 2 רצח רבין - מ

יפה ואריה דרעי, ופרשת ניצול הקשישים, ניצולי השואה, איסר ואסתר ורדרבר, שהסתיימה ברצח אכזרי של הקשישה אסתר ורדרבר.

1. כבר בבגרותו התבלט   אריה דרעי , כ עסקן ציבורי, כששימש מזכיר הישוב החרדי, מעלה עמוס, וחבר המועצה האזורית גוש עציון. עלייתו המוקדמת והמהירה לעמדות כוח, מסתבר, משכה אליו נוכלים, שראו בו כלי לשאיבת כספי ציבור לעצמם, וביקשו את קירבתו. נוכלים אלה מתברר, גם מתמחים  בחליבת הונם של ניצולי שואה תמימים . 2. איסר ואסתר ורדרבר , היו בני זוג עריריים , ילידי פולין וניצולי שואה , אשר בשנת 1957 הגיעו לניו-יורק וקבעו בה את מקום מושבם.  3. בסוף שנות ה-70, בערוב ימיהם, מצאו עצמם הזוג ורדרבר, מגיעים לארץ ישראל, מובלים אל בית היתומות וינגרטן בירושלים, שם הוצגה בפניהם היתומה העליזה, יפה כהן, בת ה-19 , שבדיעבד מתברר, שימשה נערת פיתוי חסודה. 4. הנוכלים שגררו את בני הזוג ורדרבר בערוב ימיהם לארץ ישראל, הצליחו לשכנעם בחזותם המשכנעת ובלשונם החלקלקה, כי מה שהם מציעים להם הוא דרך להנציח את הוריהם שנספו בשואה. הם יתמכו כספית בזוג צעיר חסר כל שעומד להתחתן, וכאשר יוולדו להם ילדים, הם יתנו לילדיהם את שמות הוריהם שנספו בשואה. 5. ברור, כי המלכודת הזו, שנפלו לתוכה זוג הקשישים ניצולי השואה התמימים, תואמה עם

השופטת ויקטוריה אוסטרובסקי כהן

קורות חיים   מתוך אתר הרשות השופטת אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם, בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם.